איתור ספקים ויצרנים

בכדי לשמור על אטרקטיביות ומחירים תחרותיים מרבית התעשיה הבינלאומית פונה מזה שנים רבות למקורות רכש מוזלים בעולם המתפתח, בדגש על סין ודרום מזרח אסיה. רכישת חלפים, מכלולים ומוצרים שלמים הינה המפתח לשמירה על רלוונטיות ויכולת להתחרות בעולם בו אין משמעות רבה לגבולות מדיניים. הקושי הגדול הינו לדעת כיצד לבדד שרשרת אספקה יציבה, יעילה ואיכותית מסין מדינת ענק בעלת מיליארדי תושבים ועשרות אלפי ערים, שניתן ללכת בה לאיבוד בקלות. הקורונה העצימה כמובן את הקושי בהתנהלות מול סין מבלי יכולת לבקר במדינה. 

מיתוסים רבים קשורים גם באופי הסיני ובחשש מפני הבלתי ידוע. ייצור ויבוא מסין נתפס כסיכון, יש קושי ממשי לתקשר עם הסוחרים ובעלי המפעלים שם וכל אחד מכיר אדם כזה או אחר שנכווה מייבוא סיני. רבים תופסים את הסינים כשקרנים וגנבים, בעקבות סיפורים על חוסר הלימה בין הציפיות לבין מה שהגיע בפועל. סיפורים אלה מתרחשים לרב עקב ההבדל התרבותי, המנטלי והתפיסתי העצום הקיים בין הסינים לבין הסוחרים והיבואנים במערב.

כך, מעדיפים רבים לשלם הרבה יותר כסף למפעלים באירופה או להיות מעגל השני או שלישי בשרשרת הייבוא – וכך לשלם עמלות תיווך גבוהות ל’אמיצים’ שכן עשו את הצעד והזמינו ישירות מהיצרן הסיני.

הטעויות של היבואן המתחיל
בעקבות האתגרים הרבים העומדים בפני סוחרים המעוניינים לייבא מסין, יבואנים שמתעסקים עם סין יהיו בדרך כלל יבואנים בעלי ניסיון רב שנים. בפעמים הראשונות לרב מתעוררת אכזבה גדולה, שנגרמת עקב בחירת ספק שגויה, חוסר בתקשורת והנחיות לא מספקות שניתנו ליצרן בסין או התמקחות מוגזמת על המחיר. כל אלו גורמים ליבואן המתחיל לקבל סחורה שטיבה שונה לחלוטין ממה שציפה.

לאחר שנים של התעסקות עם ייבוא מסין, נסיעות בכל רחבי המדינה, ביקור במאות מפעלים ושיווק התוצרת בארץ ובחו”ל – אני יכול להעיד בבירור כי שלב בחירת הספק הוא השלב המכריע להצלחת הייבוא והמסחר מול הסינים.

זהות הספק – קריטית להצלחת המסחר
ספק סיני טוב יעמוד ביעדים ובלוח הזמנים ולא יגרום לכם לספוג הפסדים כספיים גדולים, הוא יספק לכם בדיוק את מה שתכננתם לקבל, באיכות הנדרשת. ספק גרוע עלול במחי הזמנה אחת להרוס לכם את המוניטין שצברתם, את המשאבים, זמן העבודה שלכם ושל עובדיכם, פיצויים ללקוחות ואובדן סחורה. ספק טוב יעמוד בזמנים, ישמור על המוניטין שלכם ויגרום לשורת הרווח שלכם לזנק.

כיצד יכולה לסייע חברת הליוס?

  • איתור מפעלים מקרוב ולא מרחוק.
  • עבודת שטח לאיתור מפעלים באזור מובהק של תעשיה מסוימת.
  • סקר והערכת המפעלים על ידי ביקור פיזי.
  • בדיקת מידת שיתוף הפעולה מצד הצוות המנהל במפעל.
  • תקשורת עם המפעל בשפתו הוא.
  • הבנת התרבות העסקית הסינית (כן -לא – אולי –יכול להיות).
  • מו”מ עם המפעל לגבי כמויות, מחיר, איכות, זמני אספקה ושינויים במוצר.
  • בדיקה פיזית של הסחורה לפני משלוח.
  • מו”מ עם המפעל במקרה של תקלה, איחור וכן לגבי המשך עבודה ופיצוי.
  • עצירת משלוחים בזמן אמת.

 

חלק מלקוחותינו